Üld- ja ostutingimused
1. Üldsätted
1.1. Veebipoe Ehestu.ee (edaspidi Ehestu) omanik on Ehestu OÜ (registrikood 14041391), asukohaga Varsaallika 1a, 12013, Tallinn, Eesti (tel: +372 59116231, email: info@ehestu.ee). Järgnevad üld- ja ostutingimused kehtivad kõikide isikute (edaspidi Klient) ja Ehestu vaheliste õigussuhete kohta, mis on tekkinud Ehestu veebipoest kauba tellimisel.
1.2. Ehestul on õigus ühepoolselt muuta ja täiendada üld- ja ostutingimusi, avaldades uued tingimused veebilehel: https://ehestu.ee/pages/ bind="googlePath()">uld-ja-ostutingimused. Juhul, kui Klient on esitanud tellimuse enne uute üld- ja ostutingimuste jõustumist, siis kehtivad Kliendile ostu sooritamise hetkel kehtinud üld- ja ostutingimused.
1.3. Veebipoest toodete ostmisele kohalduvad käesoleva lepingu tingimused ja Eesti Vabariigi õigusaktidest tulenevad õigused ja kohustused.
2. Tellimuse esitamine
2.1. Ehestus on võimalik esitada tellimusi nii registreerunud kasutajana sisse logides kui ka ilma registreerimata külalisena.
2.2. Klient valib Ehestu veebipoest endale sobiva kauba ning lisab ostukorvi.
2.3. Klient valib endale sobiva Itella Smartposti pakiautomaadi asukoha, kuhu toimetatakse tema poolt tellitud kaup.
2.4. Klient sisestab tellimuse postitamiseks tarvilikud kontaktandmed (email, telefoni number, aadress)
2.5. Klient kinnitab, et on tutvunud Ehestu üld- ja ostutingimuste, privaatsuspoliitika ja makse- ja tarnetingimustega.
2.6. Klient valib sobiva maksemeetodi Ehestu pakutud makse töötlejate (Paypal, Maksekeskus) seast.
2.7. Klient kinnitab ostukorvi tellimuse ning tasub tellimuse eest. Enne makse sooritamist kontrollib klient arve vastavust tellimuse maksumusele.
2.8. Tellimuse ja makse laekumise kohta edastab Ehestu kinnitusmeili Kliendile koos tellimuse informatsiooni ja arvega.
2.9. Müügileping Ehestu ja Kliendi vahel jõustub hetkest, mil kliendi poolt tasutud ostusumma laekub tervikuna Ehestu arvelduskontole.
2.10. Juhul, kui Ehestul ei ole võimalik kaupa postitada ettenägematute põhjuste tõttu, teavitab Ehestu klienti asjaolust viivitamatult ning maksab Kliendile ostusumma tagasi esimesel võimalusel, kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul.
3. Kauba hind ja tasumine
3.1. Kõik Ehestu veebipoes kuvatud tooted on näidatud eurodes ning sisaldavad käibemaksu. Kampaaniate soodushindade puhul on tootelehel ära toodud nii uus hind kui ka vana hind.
3.2. Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna kogu ostusumma, milles sisaldub nii kauba hind kui ka Smartposti pakiautomaadi teenuse kohaletoimetamise tasu.
3.3. Tellimuse eest tasutakse väljaspool Ehestu veebipoodi turvalises maksekeskkonnas. Krediit või deebet kaardiga tasumisel kasutatakse Paypal maksekeskkonda, pangalingiga tasumise korral Maksekeskus AS-i maksekeskkonda. Maksekeskus AS-i turvalises keskkonnas on kliendil võimalik tasuda pangalingiga järgnevates pankades: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop, Pocopay. Ehestu ei oma ligipääsu Kliendi krediitkaardi ja pangakonto andmetele.
4. Kauba kohaletoimetamine
4.1. Kaup toimetatakse kohale Kliendi poolt ostuprotsessis valitud Smartpost pakiautomaati.
4.2. Kauba kohale toimetamise tasu (€2.50) lisandub kauba hinnale. Alates €150st on Eesti sisene transport tasuta.
4.3. Ehestu teavitab Klienti automatiseeritud emaili teel, kui tellimus on jõudnud Smartposti sorteerimiskeskusesse.
4.4. Ehestu teavitab Klienti automatiseeritud emaili teel, kui tellimus asub Smartposti sorteerimiskeskusest teele pakiautomaadi poole.
4.5. Kaup saabub Kliendi valitud Smartposti pakiautomaati. Tellitud kauba saabumisest pakiautomaati teavitatakse klienti SMS-i/e-kirja teel. Sõnum sisaldab ukse avamiseks vajalikku uksekoodi. Saadetise hoiuaeg pakiautomaadis on 7 (seitse) kalendripäeva. Juhul, kui saadetist ei võeta hoiuaja jooksul automaadist välja, tagastatakse saadetis Ehestule.
4.6. Eestisisesed saadetised jõuavad üldjuhul ostja määratud sihtpunkti 1-4 tööpäeva jooksul. Igal tootelehel on täpsustatud tarneaeg. Juhul, kui mõne toote puhul on tavapärasest pikem tarneaeg, siis see on nähtavalt ja selgelt ära märgitud tootelehel. Maksimaalne esinev tarneaeg Ehestu veebipoes on 30 päeva.
4.7. Ehestu võimaldab Kliendil lisada tellimuse sooritamise protsessis märkuse kriitiliste kuupäevade osas (sünnipäevad, tähtpäevad), selleks, et Ehestu saaks vajaduse korral pöörata kõrgendatud tähelepanu tellimusele ning seeläbi garanteerida õigeaegse tarne.
4.8. Juhul, kui kauba kättesaamisel selgub, et tarnitud kaup on kas vale, defektne või on saanud transpordil vigastada, kohustub klient esimesel võimalusel teavitama Ehestut meiliaadressil info@ehestu.ee.
4.9. Ehestu vastutab kliendi soetatud kauba eest kogu transpordi vältel. Kauba Smartposti pakiautomaadist kättesaamise hetkel läheb kauba kahjustumise risk üle Kliendile.
5. Isikuandmete kogumine ja töötlemine
5.1. Ehestu kogub ja töötleb Kliendi järgnevaid isikuandmeid:
5.1.1. Kliendi ees- ning perekonnanimi;
5.1.2. Kliendi e-posti aadress;
5.1.3. Kliendi telefoninumber;
5.1.4. Kliendi aadress;
5.1.5. Kliendi ning Ehestu vaheline infovahetus;
5.1.6. Kliendi IP aadress.
6. Küpsiste kasutamine veebipoes
6.1. Ehestu kasutab Veebilehe liikluse optimeerimiseks ning Klientide Veebilehe kasutuse analüüsimiseks küpsiseid. Kui Klient ei ole oma veebilehitsejat seadistanud viisil, et see keeldub kõigist või teatud liiki küpsistest, siis antakse küpsised välja kohe, kui Klient Veebipoodi külastab.
6.2. Ehestu kasutab järgnevat liiki küpsiseid:
6.2.1. Google Analytics küpsiseid kasutatakse Kliendi käitumist analüüsides Veebilehe täiustamiseks. Need küpsised annavad Ehestule teavet Veebilehe Klientide arvu kohta, lehekülgede kohta, mida nad külastavad ning kogu Veebilehel veedetud aja kestuse kohta. Kogu küpsiste abil kogutud informatsioon liidetakse kokku teistelt Klientidelt saadud sarnase informatsiooniga ning on seetõttu anonüümne. Ehestu ei tuvasta üksikuid kasutajaid.
6.2.2. Sessiooniküpsiseid kasutatakse Veebilehe funktsionaalsuse säilitamiseks. See võimaldab Ehestul ühendada Kliendi tegevused veebilehitseja sessiooniga, mis algab ja lõpeb vastavalt siis, kui Klient oma veebilehitseja akna avab ja sulgeb. Sessiooniküpsis koosneb ajutisest informatsioonist ning kustutatakse siis, kui Klient oma veebilehitsejast lahkub.
6.3. Kliendi eelneval nõusolekul kasutab Ehestu järgnevaid küpsiseid:
6.3.1. Facebook Pixel küpsiseid kasutab Ehestu Facebook’i vahendusel Kliendile reklaami suunamiseks ning reklaamivoo analüüsimiseks, mis omakorda toob kaasa Kliendi veebiliikluse jälgimise Facebook’i poolt.
6.4. Kliendil on alati võimalus küpsiseid kontrollida oma veebilehitseja seadistuste kaudu. Kui Klient eelistab küpsiseid mitte saada, võib Klient seadistada veebilehitseja viisil, et see keeldub kõigist küpsistest või saadab küpsise väljaandmisel hoiatuse.
7. Isikuandmete töötlemise eesmärk
7.1. Kliendi kohta kogutavaid isikuandmeid töödeldakse üksnes Teenuse osutamise, Teenuse osutamise võimaldamise, ning Veebipoe kasutamise võimaldamise eesmärgil, muuhulgas järgnevalt nimetatud eesmärkidel:
7.1.1. veebipoes esitatud tellimuse täitmiseks;
7.1.2. veebipoe kliendi suhete haldamine ning kliendiga kommunikeerimine;
7.1.3. müügi ja kliendibaasi analüütika koostamine ning uurimine;
7.1.4. veebipoe kasutusmugavuse ja teenuste arendamine;
7.1.5. veebipoe kasutusmugavuse arendamine tulenevalt küpsiste talletatud andmetest.
8. Isikuandmete töötlemise viis
8.1. Kliendi isikuandmeid töödeldakse üksnes ulatuses, mis on Ehestule teatavaks saanud Veebipoe ostuprotsessi vahendusel, esitatud tellimuse ettevalmistamise ja täitmise kaudu.
8.2. Kogutud isikuandmeid talletatakse ning säilitatakse üksnes käesolevate üld- ja ostutingimuste punktis 7 nimetatud eesmärkidel.
9. Isikuandmete säilitamine ning kaitse
9.1. Kõiki Kliendi kohta kogutud isikuandmeid säilitatakse serverites, mis asuvad Euroopa Liidu või Euroopa Majanduspiirkonna riikides.
9.2. Kliendiga seonduvaid isikuandmeid, mida Ehestu kasutab Lepingu täitmiseks ning Lepingu täitmise tagamiseks säilitatakse kuni 3 aastat alates vastavate isikuandmete jõudmisest Ehestu käsutusse. Raamatupidamise alusdokumente säilitatakse vastavalt raamatupidamise seadusele 7 aastat.
9.3. Kliendi isikuandmetele on ligipääs üksnes Ehestu töötajatel ning juhtorganite liikmetel, kellel on õigus isikuandmeid kasutada vaid Teenuse osutamise ning Veebipoe haldamisega seonduvalt.
9.4. Tulenevalt kohalduvatest õigusaktidest võib Ehestul olla täiendavaid kohustusi säilitada teatud isikuandmeid.
10. Isikuandmete jagamine
10.1. Ehestu ei avalikusta Kliendi isikuandmeid kolmandatele isikutele, välja arvatutud järgnevatel juhtudel:
10.1.1. Teenuse osutamise tarbeks (veebipoes esitatud tellimuse kohaletoimetamiseks) edastatakse Ehestu lepingulisele koostööpartnerile Itella Smartposti pakikaart, millele on märgitud ainult esmavajalikud isikuandmed;
10.1.2. Tellimuse tarne tarbeks edastatakse Kliendi isikuandmed Smartposti iseteenindus keskkonda, et luua pakikaart, millega tarnitakse tooted Kliendile;
10.1.3. Maksete teostamiseks edastatakse vajalikud isikuandmed ühele volitatud makse töötlejale, vastavalt Kliendi valikule ostuprotsessi makse etapis: Maksekeskus AS-le või Paypal Pte. Ltd.
10.1.4. Lepingu täitmise tagamiseks;
10.1.5.Tingituna ettevõtte müügist, kas osalisest või tervikuna, või ettevõtte ümberkorraldamisest. Sel juhul võtab Ehestu kasutusele kõik vajalikud meetmed, tagamaks Kliendi isikuandmete jätkuv kaitse;
10.1.6. Eesmärgiga parendada ning arendada osutatavat Teenust lepinguliste partnerite abil. Kolmandaid osapooli loetakse eelnimetatud eesmärgil isikuandmete töötlemise osutamise korral isikuandmete volitatud töötlejateks.
11.Kliendiõigused seoses isikuandmetega
11.1. Kliendil on õigus saada juurdepääs tema kohta kogutavatele ning töödeldavatele isikuandmetele ja tal on õigus nõuda ebatäpsete isikuandmete parandamist.
11.2. Kui isikuandmete töötlemine on kohalduva õiguse kohaselt keelatud, on Kliendil õigus nõuda isikuandmete töötlemise lõpetamist ja töödeldavate isikuandmete sulgemist või kustutamist.
11.3. Kui isikuandmete töötlemisel rikutakse Kliendi õigusi, on tal õigus pöörduda Andmekaitse Inspektsiooni või kohtu poole, kui seaduses ei ole sätestatud teistsugust vaidlustamise korda.
11.4. Kui Kliendi õigusi on isikuandmete töötlemisel rikutud, on Kliendil õigus nõuda talle seeläbi tekitatud kahju hüvitamist.
11.5. Kõikide küsimuste korral, mis Kliendil tekkivad seoses tema isikuandmete töötlemisega ning käesolevate Privaatsustingimustega, palume endaga ühendust võtta e-maili info@ehestu.ee kaudu.
12. Kauba vahetamine
12.1. Kliendil on õigus kaupa vahetada 14 päeva jooksul peale kauba kohaletoimetamist eeldusel, et vahetatav kaup on kahjustumata ning algupärases konditsioonis.
12.2. Kauba vahetamisel kallima kauba vastu tasub klient kahe kauba hinna vahe.
12.3. Kauba vahetamisel vähem maksva kauba vastu, tagastab Ehestu 14 päeva jooksul kliendi edastatud arvelduskontole kahe kauba hinna vahe.
12.4. Vahetamise korral nõustub Ehestu katma vahetusest tulenevad transpordikulud.
13. Kauba tagastamine ja tagasimaksed
13.1. Pärast tellimuse kättesaamist on Kliendil õigus e-poes sõlmitud lepingust taganeda 14 päeva jooksul
13.1.1. Taganemisõigus ei kohaldu, kui Kliendiks on juriidiline isik.
13.2.14-päevase tagastamisõiguse kasutamiseks ei tohi tellitud kaupa kasutada muul viisil kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks viisil nagu see on lubatud kauba testimiseks füüsilises poes.
13.3. Kui kaupa on kasutatud muuks otstarbeks kui on vajalik kauba olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks või sellel on kasutamise või kulumise märke, on Ehestul õigus alandada tagastatavat tasu vastavalt kauba väärtuse vähenemisele.
13.4. Kauba tagastamiseks tuleb esitada kauba ostmisest taganemise avaldus e-posti aadressile info@ehestu.ee hiljemalt 14 päeva jooksul kauba kättesaamisest. Taganemise avaldusse palume märkida tellimuse numbri ja tellimuse kättesaamise kuupäeva. Peale taganemise avalduse edastamist edastab Ehestu juhised, kuidas Itella Smartpostiga toode Ehestule tagastada.
13.5. Kauba tagastamise kulud kannab Klient, välja arvatud juhul, kui tagastamise põhjus seisneb asjaolus, et tagastamisele kuuluv kaup ei vasta tellitule (nt vale või defektiga kaup).
13.6. Klient peab kauba tagastama avalduse esitamisele järgneva 14 päeva jooksul või esitama tõendi, et ta on eelnimetatud perioodi jooksul kauba üle andnud Smartpostile.
13.7. Ehestu tagastab tagastatava kauba kättesaamisel Kliendile viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel arvates taganemisavalduse saamisest, kõik Kliendilt lepingu alusel saadud tasud.
13.8. Ehestu võib keelduda tagasimaksete tegemisest seni, kuni on lepingu esemeks oleva asja tagasi saanud või kuni ostja on esitanud tõendid, et on asja tagasi saatnud, sõltuvalt sellest, kumb toimub varem.
13.9. Ehestul on õigus taganeda müügitehingust ning nõuda Kliendilt tagasi kaup, kui kauba hind veebipoes on eksituse tõttu märgitud oluliselt alla kauba turuhinna.
14. Pretensioonide esitamine
14.1. Ehestu vastutab Kliendile müüdud kauba lepingutingimustele mittevastavuse või puuduse eest, mis oli olemas juba asja üleandmise hetkel ning mis ilmneb kuni kahe aasta jooksul, alates kauba üleandmisest Kliendile. Sellest esimese kuue kuu jooksul asja üleandmisest Kliendile eeldatakse, et puudus oli olemas juba asja üleandmise ajal. Vastava eelduse ümberlükkamine on Ehestu kohustus.
14.2. Kliendil on õigus puuduse ilmnemisel pöörduda hiljemalt kahe kuu jooksul Ehestu poole, saates e-kirja aadressile info@ehestu.ee või helistada telefonil: +372 59116231.
14.3. Ehestu ei vastuta puuduste eest, mis on tekkinud pärast kauba üleandmist ostjale.
14.4. Juhul, kui Ehestust ostetud kaubal on puudused, mille eest Ehestu vastutab, parandab või asendab Ehestu puudusega kauba. Kui kaupa ei ole võimalik parandada ega asendada, tagastab Ehestu Kliendile kõik müügilepinguga kaasnenud tasud.
14.5. Ehestu vastab tarbija esitatud kaebusele kirjalikult või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis 15 päeva jooksul.
15. Vaidluste lahendamine
15.1. Kui Kliendil on Ehestu osas pretensioone, tuleb need saata e-kirja aadressile info@ehestu.ee või helistada telefonil: +372 59116231
15.2. Kui Klient ja Ehestu ei suuda lahenda vaidlust kokkuleppe teel, siis on Kliendil võimalik pöörduda Tarbijavaidluste komisjoni poole. Menetlustingimustega saab tutvuda ning avaldust esitada siin. Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada Kliendi ja Veebipoe vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi. Kliendi kaebuse läbivaatamine komisjonis on tasuta.
15.3. Ostja võib pöörduda Euroopa Liidu tarbijavaidlusi lahendava platvormi poole.